عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

ما قصد داریم در این صفحه علاوه بر رفع و رجوع مشکلات روزانه شما با کاربران خود نیز گفتگو داشته باشیم برای مثال در این صحفه به موضعاتی میپردازیم تعمیر لباسشوی مزلتان یا انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک برای ساختمان تان و....

  • ۰
  • ۰

داغ نشدن غذا پس از اجرای دستور کار جز مشکلات متداول ثبت شده توسط کارشناسان تعمیرات تعمیر ماکروفر و سولاردام است. با بروز این اختلال حتی تعمیر ماکروفر (مایکروویو) روشن می‌شود، تمامی عملگرها در تنظیم برنامه طبخ یا گرم کردن کار می‌کنند ولی با فشار دادن دکمه شروع (استارت) و انجام برنامه، غذا طبخ یا گرم نمی‌شود. پس به این سئوال می‌رسیم که چرا تعمیر ماکروفر گرم نمی‌کند؟ عوامل مختلفی می‌تواند باعث وقوع چنین پیشامدی باشد. مواردی نظیر دیود، خازن، ترانس‌های ولتاژ، مگنترون، فیوز حرارتی و حتی خرابی برد الکتریکی ماکروفر نیاز به بررسی دارند.

علت اول: دیود (Diode)

دیود ماکروفردیود برق متناوب A/C را به مستقیم D/C با ولتاژ نزدیک ۵۰۰۰ ولت تبدیل می‌کند. این ولتاژ بالا مگنترون را برای گرم کردن غذا تغذیه می‌کند. اگر دیود سوخته باشد، مگنترون ولتاژ کافی برای کار کردن دریافت نخواهد کرد و تعمیر ماکروفر را از گرم کردن باز خواهد داشت. وقتی دیود اشکالی دارد، غالباً از لحاظ ظاهری سوخته به نظر می‌رسد. دیود را بررسی کنید اگر سوخته بود، تعویضش کنید. اگر بررسی ظاهری نتیجه‌ای نداد، با یک مولتی‌متر که از باتری ۹ ولت استفاده می‌کند یا با یک باتری ۹ ولت سری شده با دیود، امتحانش کنید. دیود وقتی در یک جهت رسانایی دارد. (هشدار: تعمیر ماکروفر مقدار مرگ‌باری از الکتریسیته را در خازن‌های ولتاژ بالایش نگهداری می‌کند، حتی اگر ماکروفر به برق وصل نباشد. به خاطر ولتاژ بالا و امکان شوک الکتریکی به شدت خطرناک است. برای تعویض دیود تعمیر ماکروفر فقط از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.)

تست دیود

زمانی که تعمیر ماکروفر گرم نمی‌کند یکی از قطعاتی که در پیش آمدن این مشکل می‌تواند نقشی ایفا کند دیود می‌باشد. که با بروز خرابی در آن شرایط افزایش ولتاژ ترانس مختل می‌گردد.

آزمایش دیود با مولتی متر

پیش از آغاز آزمایش، دستگاه را خاموش و از برق جدا کنید.

مکان دیود را پیدا کنید در گوشه مایکروویو یک سمت متصل به خازن یه سمت متصل به بدنه است.

خازن را دی شارژ کنید.

دیود را برای بررسی دلیل گرم نکردن تعمیر ماکروفر جدا کنید.

برنامه بیزر (بوق) مولتی متر را فعال کنید.

پروب ها را روی دو پایه دیود قرار دهید.

صدای بوق نشان دهنده خرابی دیود است و عدم آن نشانه سلامت آن است.

چنانچه دیود سالم بود برای یافتن علت گرم نکردن مایکروویو و سولاردام، می‌توانید قطعات دیگر را طبق دستور العمل بررسی کنید.

میکروسوئیچ درب (Door Switch)

سویچ در ماکروفربیشتر ماکروفرها سه یا چهار میکروسوئیچ درب دارند. وقتی درب تعمیر ماکروفر بسته می‌شود، سویچ‌های درب اطمینان از بسته بودن درب‌ها را ایجاد می‌کنند. برای تعیین اینکه میکروسویچ‌های درب معیوب هستند، از یک مولتی‌متر برای امتحان هر یک از میکروسوئیچ ها استفاده کنید. اگر هر کدام از میکروسوئیچ ها اتصال نداشتند، تعویضش کنید. (هشدار: تعمیر ماکروفر مقدار مرگ‌باری از الکتریسیته را در خازن‌های ولتاژ بالایش نگهداری می‌کند، حتی اگر ماکروفر به برق وصل نباشد. به خاطر ولتاژ بالا و امکان شوک الکتریکی به شدت خطرناک است. برای تعویض قطعات الکترونیکی تعمیر ماکروفر فقط از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.)

خرابی مگنترون

بیشترین شانس خرابی در اجزای دستگاه زمانی که تعمیر ماکروفر گرم نمی‌کند به مگنترون اختصاص می‌یابد. مگنترون مهم‌ترین قطعه در علت گرم نکردن سولاردام و مایکروویو می‌باشد. اشعه در میدان الکترومغناطیسی تولید و توسط موجبر به داخل محفطه به صورت متمرکز تشعشع می‌یابد.

آزمایش مگنترون با مولتی متر

دستگاه را خاموش و از برق جدا کنید.

کاور دستگاه را باز کنید.

خازن را دی شارژ کنید.

سالم بودن فیوز حرارتی را تست کنید.

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/02/16/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

مقاومت پایه‌ها را با مولتی متر بررسی کنید.

صفحه نمایش باید 3 اهم را نمایش دهد.

سپس به صورت چشمی مگنترون را بررسی کنید، نباید فواصل پره‌های خنک کننده نسبت به هم تغییر کنند یا محل استقرارشان ناپایدار و شل شده باشد.

هر گونه ترک خوردگی روی آهنربا نشانه خرابی مگنترون است و به این جواب می‌رسیم که چرا تعمیر ماکروفر گرم نمی‌کند.

سوختگی روی ترمینال‌های خروجی مگنترون نیز می‌تواند علت گرم نکردن مایکروویو و سولاردام باشد.

جرقه زدن تعمیر ماکروفر باعث خرابی مگنترون می‌شود.

علت جرقه می‌تواند عدم توجه به تمیز کردن ماکروفر باشد.

مگنترون غیر قابل تعمیر است، باید با رعایت دستور العمل تعویض شود.

تعمیر ماکروفر

  • ۰۱/۰۲/۱۶
  • javad akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی