عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

ما قصد داریم در این صفحه علاوه بر رفع و رجوع مشکلات روزانه شما با کاربران خود نیز گفتگو داشته باشیم برای مثال در این صحفه به موضعاتی میپردازیم تعمیر لباسشوی مزلتان یا انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک برای ساختمان تان و....

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بر اساس گفته‌ی مدیرکل حراست سازمان بیمه سلامت، بیمه سلامت هیچ گونه بازاریابی تلفنی نداشته و تماس‌های تلفنی با محتوای صدور کارت هوشمند یا بیمه تکمیلی سلامت، کلاهبرداری بوده و به هیچ عنوان مورد تأیید سازمان بیمه سلامت نمی‌باشد.

برخی افراد کلاهبردار از طریق تماس تلفنی با مردم و پیشنهاد ارائه کارت بیمه اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

ارائه خدمت به محرومان یکی از شاخص‌های مورد توجه سازمان بیمه سلامت است، اما برخی افراد و شرکت‌های سودجو و کلاهبردار، از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و حتی در برخی موارد مردم را تهدید به ابطال دفترچه بیمه آنها می‌نماید، که یکی از مصادیق و نمونه‌های اخاذی و باجگیری است. سازمان بیمه سلامت برای استمرار و دوام اعتماد بیمه شدگان، با این کلاهبرداری‌ها برخورد می‌کند.

کلاهبرداری با کارت خدمات دندانپزشکی

برخی از افراد کلاهبردار از طریق تماس با مردم اعلام می‌کنند که برای دریافت کارت خدمات دندانپزشکی باید مبالغی را به حساب آنها واریز کنند که فعالیت‌ آنها در حال حاضر در تمام استان‌ها مشاهده شده است.

هزینه‌های بازاریابی برای گروه‌های پزشکی نباید از مردم دریافت شود، بلکه این هزینه‌ها باید از متقاضی خدمت دریافت شود و گرفتن هزینه از مردم مصداق کلاهبرداری می‌باشد.

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA%DB%8C

سازمان بیمه سلامت هیچ نمایندگی برای انجام بیمه تکمیلی ندارد. برخی از شرکت‌ها با انجام تبلیغات اقدام به تشکیل پرونده برای بیمه تکمیلی دندانپزشکی و ارائه خدمات اضافه به صورت بیمه تکمیلی می‌نمایند که هیچ وابستگی به سازمان بیمه سلامت ندارند.

تنها یک شرکت از طریق سازمان بیمه سلامت کار بیمه تکمیلی را انجام می‌دهد که هیچ گونه تبلیغاتی در این زمینه ندارد و اجازه استفاده از نام بیمه سلامت به آن داده نشده است.

هیچ شرکت خصوصی یا نمایندگی وابسته به بیمه سلامت در حوزه خرید و فروش خدمات وجود ندارد.

همچنین خدمات سازمان بیمه سلامت در کل کشور از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود و هیچ گونه تماس تلفنی برای ارائه خدمت با بیمه شدگان یا سایر افراد برقرار نمی‌شود. در نتیجه با شرکت‌هایی که از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده کرده و با مردم تماس تلفنی برقرار می‌کنند، از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی می‌شود.

همچنین بیمه سلامت یک بیمه پایه است و بیمه تکمیلی ندارد.

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

کلاهبرداری مهاجرتی

کلاهبرداری‌های مهاجرتی می‌تواند از سوی وکلای و برنامه‌ریزان مهاجرتی صورت گیرد و یا از سوی افرادی که  قصد مهاجرت دارند. این افراد در بسیاری از زمینه‌ها قوانین را زیر پا می‌گذارند و موجب وقوع کلاهبرداری مهاجرتی می‌شوند.

رایج‌ترین کلا‌هبرداری‌ها در امور مهاجرتی

1- کلاهبرداری مهاجرتی از طریق ازدواج‌های گرین کارتی

برخی از متقاضیان با ازدواج‌های غیرواقعی سعی می‌کنند اقامت و گرین کارت کشور موردنظر را دریافت نمایند و بعد از رسیدن به هدف خود، از فرد مورد نظر طلاق می‌گیرند. بسیاری از کشورها برای جلوگیری از این کلاهبرداری، قانون‌های مختلفی تصویب کرده‌اند تا از این گونه ازدواج‌ها جلوگیری کنند.

2- ادعای قرعه‌کشی برای صدور ویزا (روادید)

برخی از آژانس‌ها و سایت‌های مهاجرتی کلاهبردار مدعی می‌شوند که با قرعه‌کشی‌های خاصی در زمان‌های مختلف، می‌توانند ویزاهایی را به صورت قرعه‌کشی به متقاضیان بدهند و برای ثبت‌نام از افراد هزینه دریافت می‌کنند. این قرعه‌کشی‌ها در موارد خاصی وجود دارد و افرادی که دارای شرایط هستند را در برمی‌گیرد و انجام آن به سادگی یک ثبت‌نام و ارسال درخواست به وسیله یک ایمیل نمی‌باشد.

3- وب‌سایت‌های نامعتبر

برخی از وب‌سایت‌های مرتبط با امور مهاجرتی به فروش فرم‌ها و... که مربوط به مهاجرت هستند، می‌پردازند و از طریق ارسال فرم‌های گوناگون سعی دارند تا اطلاعات افراد را به دست آوردند و ممکن است در برخی از فرم‌ها اطلاعاتی را از فرد دریافت نمایند که بسیار مهم باشند و از آن طریق از افراد کلاهبرداری کنند.

4- کاهش زمان فرآیند مهاجرت (صدور ویزا، بیمه و...)

شرکت‌ها و آژانس‌های مهاجرتی که به متقاضیان وعده انجام سریع‌تر از زمان معمول فرآیند مهاجرت را می‌دهند، در واقع قصد کلاهبرداری و گرفتن پول بیشتر از متقاضیان را دارند، چرا که در زمان‌های مربوط به فرآیند گرفتن ویزا (روادید)، بیمه، گرین کارت و... نمی‌توان دخالت نمود و موجب انجام سریع آنها شد. از زمان درخواست متقاضی تا صدور این موارد، زمان مشخصی وجود دارد که آژانس‌ها نمی‌توانند مدت آن را کاهش دهند.

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%AC-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

از مزایای زوج درمانی و بهره‌مندی از راهنمایی‌های یک مشاور خانواده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- آموزش مهارت برقراری ارتباط مناسب با همسر و یادگیری نحوه گوش دادن به همسر بدون نتیجه‌گیری سریع و دعوا

2- آموزش درک صحیح مشکلات، چالش‌ها (کشمکش‌ها و جنگ و جدال)، ترس‌ها و نگرانی‌های همسر در زندگی مشترک

3- یادگیری شیوه برخورد در هنگام مشاجره و دعوا با همسر بدون ‌آنکه شخصیت همسر را تخریب کنیم.

4- آموزش روابط زناشویی (برقراری رابطه جنسی و رابطه عاطفی با همسر)

5- یادگیری نحوه روابط خانوادگی و ارتباط با خانواده همسر را مدیریت کنیم.

6- آموزش دانستن حد و مرزهای شخصی همسر و شیوه‌ی برخورد با زندگی گذشته همسر که قبلاً از آن بی‌اطلاع بوده‌ایم.

7- دانستن اینکه روابط زناشویی زوجین (زن و شوهر) آن‌ قدر خوب است که زندگی و ازدواج آنها همیشه پایدار بماند.

8- آموزش میانجیگری در زمانی که زن و شوهر در حال جدایی هستند یا همسر شما تصمیم به طلاق و جدایی گرفته است.

دلیل اصلی مشکلات زوجین از دیدگاه روان‌شناسان چیست؟

به عقیده روان‌شناسان، عامل اصلی مشکلات خانوادگی و اختلافات زناشویی به دوست داشتن همسر یا توجه کردن زن و شوهر به هم مربوط نیست. به نظر روان‌شناسان، ریشه اصلی مشکلات زناشویی به عدم مهارت ارتباطی کافی زوجین در بیان خواسته‌ها و نیازهای خود به همسر است.

مشاوره خانواده چگونه به مشکلات زوجین رسیدگی می‌کند؟

* یک مشاور خانواده فرصتی را فراهم می‌آورد تا زن و شوهر به ‌راحتی و آشکارا در مورد موضوعات و مشکلات زناشویی خود صحبت کنند.

* مشاور خانواده اجازه می‌دهد زوجین (زن و شوهر) احساسات خود را با او به اشتراک بگذارند.

* یک مشاور خانواده الگوی رفتاری و شیوه برقراری ارتباط با همسرتان را بررسی و تحلیل می‌کند.

* مشاور خانواده مهارت‌هایی را برای بهبود برقراری رابطه زناشویی سالم به زن و شوهر می‌آموزد.

* یک مشاور خانواده از زوجین (زن و شوهر) در مورد گذشته، دوران کودکی و تاریخچه خانوادگی‌شان سؤال می‌پرسد.

* مشاور خانواده باتجربه از اختلافات در رفتار شما و شریک زندگی‌تان صحبت می‌کند.

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

همچنین ممکن است مشاور در طول جلسات مشاوره خانواده از زوجین درخواست کند تکالیف و تمرین‌هایی را انجام دهند. مانند تست شخصیت‌شناسی و یا اینکه از زوجین خواسته شود احساسات و موضوعات مشاجره و دعوا با همسر خود را در طول روز و قبل از جلسه بعدی مشاوره ثبت کنند و در جلسه بعدی با مشاور در میان بگذارند.

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

طلاق بدعی چیست؟

طلاق و جدایی به دو دسته سُنی (شرعی) و بِدعی تقسیم می‌شود. طلاق سنی مانند طلاق رجعی و بائن

طلاق بدعی به طلاقی گفته می‌شود، که بدعت (کفر) و حرام است.

انواع طلاق بدعی

1- طلاق زن غیرحامله در حال حیض یا نفاس، در صورتی که شوهرش با او آمیزش کرده باشد و نیز نزد همسرش حاضر باشد و یا زوج (مرد) غایب باشد، اما مدتی که زن بر حسب عادت از پاکی فعلی به پاکی بعدی منتقل می‌شود، صبر نکند.

2- طلاق زن در پاکی‌ای که همسرش در آن با وی نزدیکی کرده باشد در صورتی که زن یائسه یا نابالغ و یا حامله نباشد.

3- سه طلاقه کردن زن، بدون آنکه بین طلاق‌ها رجوعی (بازگشتی) صورت گیرد. البته در این صورت یک طلاق واقع می‌گردد.

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D9%85

طلاق‌های باطل

مصادیق طلاق باطل بیش از طلاق بدعی است، مانند:

* طلاق با الفاظ کنایی (اشاره) ی

* طلاق بدون گرفتن شاهد

از این رو، طلاق باطل اعم از طلاق بدعی خواهد بود.

طلاق واجب به چه طلاقی گفته می‌شود؟

هرگاه عدم وقوع طلاق و جدایی باعث شود، حقی از حقوق زن پایمال شود یا در معرض ضایع شدن حق قرار بگیرد، بر مرد واجب است، همسر خود را طلاق بدهد.

همچنین طلاق در ایلاء (سوگند شوهر بر خودداری از هم‌خوابگی با همسرش به منظور آزار دادن او) و ظِهار (نوعی طلاق در زمان جاهلیت) در فرضی که مرد حاضر نشود با پرداخت کفاره از ایلاء یا ظِهار دست بکشد.

همچنین در طلاق‌های قضایی یعنی اگر حاکم شرع به جهت عسر و حرج (سختی و مشقت) غیرقابل تحمل زوجه (زن) یا به جهت ترک انفاق و ندادن خرجی از سوی شوهر، وی را به طلاق همسرش محکوم کند بر زوج واجب است که حکم حاکم را اجرا نماید.

همچنین مصادیق دیگری از طلاق واجب نیز قابل تصور است مانند: آنکه مردی به دروغ زوجیت و زناشویی را انکار نماید و در نتیجه زن به دلیل نداشتن مدرک نتواند زوجیت خود را ثابت نماید، بر چنین مردی واجب است که آن زن را طلاق بدهد.

طلاق مستحب

اگر زندگی مشترک زوجین (زن و شوهر) دچار اختلاف شود به طوری که امیدی به اصلاح آنان نباشد و آن دو در اثر چنین اختلافاتی در معرض ابتلاء به گناه باشند، تحقق طلاق مستحب است.

طلاق مکروه (ناپسند)

طلاقی مکروه است که زن و شوهر در عین تفاهم اخلاقی با یکدیگر، اختلافاتی دارند که با راهنمایی، دخالت یا توصیه دیگران قابل حل می‌باشد.

همچنین مصادیقی مانند اینکه مرد در مریضی که موجب فوت شود، زن خود را طلاق دهد تا زن از ارث محروم شود.

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

جاذبه های توریستی سرعین

  • آبگرم سبلان

آبگرم سبلان بزرگ ترین مجتمع آب درمانی خاورمیانه در شهر سرعین ،با امکانات و استخرهای متعدد سرپوشیده و حوضچه های جکوزی، سونای خشک و بخار، دوش ها و وان های انفرادی متعدد، خدمات پزشکی و درمانی مجزا برای مردان و زنان، حوضچه های آب سرد، دوش های آب سرد و گرم، واحد جکوزی و بخش فیزیوتراپی است.

  • آب گرم سبلان
  • آبگرم بش باجیلار

یکی از قدیمی ترین آبگرم های سرعین آبگرم بش باجیلاراست که در قدیم به دره لر سویی معروف بوده است. وجه تسمیه نام آن به علت جوشیدن آبگرم از پنج مظهر در محل چشمه بوده که آن پنج خواهر یا همان بش باجیلار به زبان ترکی نام گرفته است. آب این مجتمع از 5 دهنه چشمه فوق الذکر و پمپاژ مقداری از آب گاومیش گلی تأمین می شود که آبدهی آنها روی هم رفته 13 لیتر در ثانیه و به صورت دائمی و جوشان است.

دمای آب بش باجیلار در حدود 35 درجه با ظاهری کدر، کمی ترش مزه و کمی بودار است که ترکیب آن از نوع کلر و بیکربنات سدیم و گرم است. از آبگرم بش باجیلارکه به لحاظ گنجایش دومین آبگرم شهر سرعین محسوب می شود و برای درمان بیماری های عمومی و تسکین دردهای عصبی و مفصلی استفاده می شود.

این مجتمع دارای استخر بزرگی به مساحت 288 متر مربع با عمق 120¬140 سانتی متر، تعداد 6 دوش انفرادی اجباری با دیوارهای کوتاه قوسی شکل16، دوش عمومی در مقابل دوش های انفرادی، سونای خشک و بخار هر کدام یک واحد، 6 واحد جکوزی در قسمت غربی استخر، خدمات پزشکی و درمانی و پارکینگ به عنوان دومین آبگرم شهر سرعین محسوب می شود.

  • دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران

ویند کلخوران دهکده ای سنگی با مجموعه ای از خانه های سنگی منفرد است که اغلب در زیر تپه ای به نام چله خانه قرار دارد که به صورت یک پدیده معماری و باستانی بی نظیر است. این دهکده در حدود پنج کیلومتری جنوب و جنوب غربی سرعین و در نزدیکی جاده اردبیل – نیر قرار گرفته است و خانه های سنگی در قوردی قیه، تپه چله خانه، قره قیه و مسجدیری قرار گرفته اند.

در دو کیلومتری شمال غرب روستای ویند کلخوران، تپه رسوبی بلندی وجود دارد که ضلع جنوبی آن از فرسایش بستر رودخانه بالیخلو به صورت دیوار مرتفعی درآمده است. دخمه سنگی با در ورودی و اتاقک چشمگیر، در ارتفاع تقریبی 50 متر از بستر رودخانه و بر سینه آن کنده شده است که در حاشیه این دخمه حروفی کنده شده که قسمت عمده آن از بین رفته است .

دهکده باستانی ویند کلخوران به دلیل تنوع زیاد خانه های سنگی می تواند از لحاظ تاریخی، باستانی و گردشگری به صورت یکی از کانونهای علمی، تفریحی و گردشگری در آید.

  • دهکده صخره ای ویند کلخوران
  • تپه باستانی آناهیتا

تپه باستانی آناهیتا ، در سمت غربی شهر سرعین قرار دارد و با شماره 1976 به ثبت آثار ملی رسیده است . از کاوش های انجام شده در این منطقه اشیا و سفالینه هایی به دست آمده که قدمت آنها به اواخر هزاره دوم و اول قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. معبد آناهیتا سال ها محل عبادت و ریاضت مغ ها و موبدان زرتشتی بوده و این معبد و حوالی آن به نام ساری قیه ییلاق، آسایشگاه تابستانی حاکمان ساسانی بوده است.

سال ها معبد آناهیتا به عنوان مسجد استفاده می شده که بنا بر روایات در زیر این تپه و قلعه آن راه های زیرزمینی وجود داشته که خروجی یکی از آنها در محدوده میدان گاومیش گلی شهر سرعین است که اکنون مسدود است.در اوایل دهه 40 به علت ساختن یک منبع آب آشامیدنی روی تپه آناهیتا، بقایای دیوار قلعه و بنای موجود روی تپه از میان رفت.

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

شهر کوچکی با مساحت بیشتر از یک میلیون و دویست و هشتاد متر مربع در جنوب اردبیل است به نام سرعین که ارتفاع آن از سطح دریا 1650 متر می باشد.این شهربه علت دارا بودن چشمه های آبگرم فراوان شهرت بسیاری دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل به شمار می رود.

آب و هوای سرعین

حداکثر درجه هوا در شهر سرعین 25 درجه سانتیگراد و حداقل دمای سرد سرعین منفی 7/8- درجه سانتی گراد می باشد. میزان بارندگی سالیانه در شهر سرعین حدود520 میلیمتر می باشد و جمعیت ساکن در این شهر در سال5250،1382 نفر اعلام شده است.

صنعت واقتصاد سرعین

  • جاذبه های گردشگری شهر سرعین آبهای گرم این شهر و طبیعت زیبای سبلان می باشد که عامل اصلی در جذب توریست است.
  • شهر سرعین از نظر صنعت دارای یک واحد کارخانه آردسازی و سه واحد چوب بری و 3 کارخانه فعال آب معدنی و تهیه دوغ است.
  • شهر سرعین دارای مهمترین منابع اقتصادی منطقه می باشد که جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.
  • از نظر کشاورزی محصولات به عمل آمده در منطقه سرعین اعم از میوه ها شامل :سیب-گلابی-آلوچه-آلوچه وحشی-گیلاس-زردآلو و گردو و حبوبات و غلات شامل :سیب زمینی-گندم-جو-عدس-لوبیا وغیره است.
  • نظام حمل و نقل سرعین تابعی از سفرهای گردشگری می باشد و مهمترین واسطه حمل و نقل جاده ای می باشد.
  • از کل جمعیت 5250 نفری شهرسرعین 7 درصد در بخش کشاورزی و 18درصد در بخش صنعت و معدن و 75درصد در بخش خدمات مشغولند.
  • شهر با توسعه خوب تاسیسات زیر بنایی است که سطح برخورداری افراد جامعه در مورد برق 100درصد،تلفن80 درصد، گاز90درصد و آب 95درصداست.

وجه تسمیه سرعین

در فرهنگ لغات عربی سرعین به معنی سرچشمه می باشد و در دوران گذشته ازاین منطقه به نام های ساری قیه، سارقین، سرائین، سرقین یاد می کردند.

ویژگی های فرهنگی و هنری سرعین

مردم اردبیل خالق یکی از غنی ترین گنجینه های ادبیات شفاهی ملل خاورمیانه و ایرانند که جهانگردان زیادی شیفته فولکور آن شده اند. شالوده ادبیات آذربایجان بر فولکور بنا نهاده شده است و فولکور خود به معنای حکمت خلق یا آفرینش خلق می باشد. در جای دیگر فولکور عبارت است از آداب و رسوم توده مردم، تصنیف های عامیانه و توده شناسی ومجموعه ترانه ها و هنرهای ساده یک ملت. ادبیات شفاهی این خطه از اردبیل از سابقه ای کهن برخورداراست.

آداب و رسوم شهرستان سرعین

غذاهای سنتی سرعین

  • عسل و سرشیر

تابستان های زیبای مسافران زیادی در صف های طولانی نان های سنتی می ایستند و نان تازه محلی می خرند. بعد با نان و عسل تازه سبلان و سرشیر تازه صبحانه مفصلی می خورند. در تمام خیابان های سرعین مغازه های کوچک و بزرگی پیدا می شوند که عسل و سر شیر می فروشند ولی در صورتی که دیر اقدام کنید امکان دارد سرشیر صبح را از دست بدهید.

  • آش دوغ

بعد از استفاده ازچشمه های آبگرم، خوردن یک کاسه آش دوغ تمام خستگی تان را از بین می برد. آش دوغ سرعین ترکیب خوشمزه ای از دوغ سبزی های معطر نخود و... است و در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد.

  • کباب محلی

کباب های محلی این منطقه نیز بسیار معروف و مورد علاقه گردشگران است.

جاذبه های سرعین

شهر سرعین به خاطرداشتن چشمه های آب گرم متعدد معروف است و همه ساله در فصل تابستان پذیرایی ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است.

روستای تاریخی کنزق

روستای تاریخی کنزق در دو کیلومتری شرق شهر سرعین وجود دارد که دارای دره های متعددی است ، نام معروف ترین دره در این روستا ساری دره (دره زرد) است. ساری دره دارای تعدادی چشمه طبیعی بوده و با درختان گلابی و گیاه گیلیدیک و آب روانی که از میان دره می گذرد یکی از مناطق دیدنی و زیبای روستای کنزق است .

مکان های دیدنی شهر سرعین اردبیل

  • تورش سویی آب ترش

تورش سویی دارای آب ترش و بسیار گازدار است که نوشیدن آن برای بیماری های معده ، بیماری های پوستی وخارش دست توصیه می شود.

  • مردان بولاغی

مردان بولاغی آبی بسیار خنک، زلال و سبکی دارد که برای بیماری های پوستی مثل کهیرزدگی بسیار مناسب است. در بالا دست این دره تپه ای به نام (حسین تپه) وجود دارد که در آن غارهای متعددی است که این غارها مانند شهری در زیر کوه قرار گرفته اند، از این غارها اشیاء تاریخی متعددی یافت شده است.

  • چاقور چوقر

تپه ای دراین روستا به نام چاقور چوقر وجود دارد که در آن گونه های کمیاب خزنده گان مثل آفتاب پرست و سوسمار زندگی می کنند.

تفریحات سرعین

با جاهای دیدنی و محبوب سرعین آشنا شوید

  • آبگرم گاو میش گلی

آبگرم گاو میش گلی در شهر سرعین وجود دارد که ارتفاع آن 1940 متر از سطح دریا است و دارای آبدهی 140 لیتر در ثانیه می باشد. این آبگرم دارای استخری روباز به مساحت 400 متر با عمق 130 سانتی متر که به صورت دائمی و جوشان در جریان است که دمای آب در حوض آن 46 درجه سانتی گراد است.

درگذشته آب گاومیش گلی از سمت جنوب شرقی وارد نهری می شد و به فاصله 150متری آسیابی را می گردانیدند که این آسیاب در آن ایام از گرانبهاترین آسیاب های آذربایجان به حساب می آمده زیرا بر خلاف آسیاب های دیگر آب آن در زمستان یخ نمی زده و در تمام 12 ماه سال کار می کرده است.

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7

آب گاومیش گلی ترش مزه بیرنگ و کمی بودار است. آب گاو میش گلی به علت داشتن ترکیب کلروبی کربنات سدیم و کلسیم برای درمان بیماری های عمومی، بیماریهای سیستم حرکتی و بیماری های زنان، خنازیر و بیماری های قلبی و نیز تقویت عمومی بدن مفید است.

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

مشاغل متنوعی از جوشکار تا برنامه نویسان وب لیست 15 شغل برتر مورد تقاضای کانادا برای سال 2020 را تشکیل داده اند. بر اساس لیستی که توسط شرکت پیشرو منابع انسانی Randstad گردآوری شده است ، همکاران فروش در 12 ماه آینده رتبه اول تقاضا در کانادا را دارند. از دیگر پست های بسیار ماهر در میان 15 نفر برتر می توان به مدیر توسعه تجارت ، مکانیک سنگین ، مهندس برق ، مشاور مالی و پرستار ثبت شده اشاره کرد. مشاغل مورد تقاضا که دارای مهارت کمتری هستند شامل راننده ، پذیرنده و کارگر عمومی است. اشاره به مواضعی که در اینجا در کانادا ذکر شده بسیار مهم است. هر یک از استانها و جوامع کانادا در موقعیتهای مختلف کمبود نیروی کار خاص خود را دارند.

15 شغل برتر تقاضای کانادا برای سال 2020:

1. همکار فروش

همکاران فروش و نمایندگان فروش از نظر فروش به مصرف کننده و فروش به مشاغل دیگر بسیار مهم هستند.

متوسط ​​حقوق: 50255 دلار

کد NOC: 6411

2. راننده

انواع رانندگان تجاری در کانادا از رانندگان کامیون های طولانی تا رانندگان لیفتراک مورد تقاضا هستند. کسانی که مجوز مناسب دارند باید به راحتی شغل خود را پیدا کنند.

میانگین حقوق: 44،836 دلار

کد NOC (ها): 7511 ، 7521 ، 7452

3. پذیرنده

پذیرندگان به عنوان اولین چهره ای که مشتریان از هر مشاغل می بینند ، تقاضا می کنند و این نقش را از اهمیت حیاتی برخوردار می کنند. خدمات مشتری و مهارتهای فنی در این موقعیت لازم است.

متوسط ​​حقوق: 31304 دلار

کد NOC: 1414

4. جوشکار

جوشکارها بیشترین تقاضای ماهرانه تجارت کانادا را دارند. اگر شخصی هستید که دوست دارید با دست خود کار کنید ، این زمینه کاملاً قابل تأمل است.

متوسط ​​حقوق: 40،927 دلار

کد NOC: 7327

5. توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان وب متخصص کد هستند ، از برنامه های رایانه ای گرفته تا برنامه های موجود در تلفن شما ، همه چیز را ایجاد می کنند. با استفاده از جریان جهانی استعدادهای درخشان کانادا ، پردازش دو هفته ای ، توسعه دهندگان وب مسیر مطمئنی را برای دریافت مجوز کار در کانادا دارند.

متوسط ​​حقوق: 62 522 دلار

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AA%D9%88

کد NOC: 2175

6. مدیر توسعه تجارت

مدیران توسعه کسب و کار وظیفه اصلی خود جذب مشتری جدید و همچنین کمک به کارکنان فروش در معاملات را دارند.

متوسط ​​حقوق: 85000 دلار

کد NOC: 4163

7. کارگر عمومی

کارگران عمومی در سراسر کانادا مورد تقاضا هستند. آنها مواد و تجهیزات را تمیز ، جابجا می کنند ، به علاوه مشاغل جسمی زیادی را نیز به عهده می گیرند.

متوسط ​​حقوق: 29،250 دلار

کد NOC: 7611

8. مدیر پروژه

مدیران پروژه در طیف وسیعی از بخشها از جمله IT و بازاریابی مورد نیاز هستند. افرادی که دارای گواهینامه PMP مورد نیاز هستند به ویژه مورد تقاضا هستند.

متوسط ​​حقوق: 90،000 دلار

کد NOC: 0211 ، 0213 ، 0711 ، 1221

9. مکانیک وظیفه سنگین

مکانیک های سنگین در تعمیر و نگهداری و تعمیرات با ماشین آلات بزرگ کار می کنند. این بخشها شامل انرژی و تولید هستند که در اقتصاد کانادا نقش مهمی دارند.

متوسط ​​حقوق: 70،000 دلار

کد NOC: 7312

10. تاجر

بازرگانان در فروشگاه های خرده فروشی تصمیم می گیرند که سهام جدید را بیاورند و چگونه باید در کف مغازه ارائه دهند.

میانگین حقوق: 48،610 دلار

کد NOC: 6222

11. مهندس برق

هر چیزی که برق از آن عبور کند در یک زمان در اختیار مهندسان برق بود. نقش مهمی در اقتصاد مدرن.

میانگین حقوق: 77،424 دلار

کد NOC: 2133

12. حسابدار

هر لیستی از مشاغل مورد تقاضا همیشه دارای حسابداران است. تعداد خرد کن هایی که می توانند به رونق کسب و کار کمک کنند و در فصل مالیات به مال خود بیایند.

متوسط ​​حقوق: 57،500 دلار

کد NOC: 0111 ، 1111

13. مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی یکی دیگر از مشاغل مورد تقاضای کانادا است. آنها مسئولیت جذب استعدادهای مناسب در بازار کار تنگ کانادا را دارند.

متوسط ​​حقوق: 77900 دلار

کد NOC: 0112

14. مشاور مالی

مشاوران مالی با خانواده ها و افراد کار می کنند که چگونه پول خود را در هر کاری که لازم است انجام دهند.

میانگین حقوق: 57،410 دلار

کد NOC: 0111 ، 1114

15. پرستار ثبت شده

خدمات بهداشت عمومی کانادا برای زنده ماندن به پرستاران اعتماد می کند. این شهر همچنین دارای جمعیت پیری است و پرستاران ثبت شده را نقشی اساسی در تأمین مراقبت قرار می دهد.

متوسط ​​حقوق: 76362 دلار

کد NOC: 3012

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

همانطور که مشخص است این مدرسه در شهر تورنتو قرار دارد به دلیل وجود این مدرسه در شهر تورنتو حمل و نقل در این شهر بسیار آسان است و احساس خستگی کمتری به شما در دست می‌دهد. این شهر سومین شهر از لحاظ ورود مهاجران می‌باشد.  همچنین لازم به ذکر است که تورنتو به دلیل تجارت بین الملل و مرکز اقتصاد کشور کانادا  توانست مرکز توجه دانشجویان فارغ التحصیل قرار گیرد. کمپانی های بزرگ چون نیسان و مایکروسافت در این کشور شعبه دارند و این شعبه ها میتوانند امکان استخدام دانشجویان فارغ التحصیل را در شرکت های بسیار بزرگ فراهم نماید.

رشته های تحصیلی

رشته های تحصیلی در این مدرسه عبارتند از  رشته های تجارتی مدیریت هتلداری توریسم حسابداری و فناوری اطلاعات

شرایط اخذ پذیرش در این مدرسه

یکی از شرایط مهم برای اخذ پذیرش در این مدرسه داشتن آیلتس می باشد برای پذیرش در این مدرسه باید آیلتس ۴.۵ و ۵ و ۵.۵ را بسته به نوع رشته خود دریافت نمایید.

از طریق نمایندگی مجاز TSoM اقدام کنید

اگر با نمایندگی در کشور خود در ارتباط هستید ، آنها می توانند از طریق روند درخواست از شما پشتیبانی کنند. اگر نمایندگی ندارید و می خواهید یکی از موارد مورد اعتماد ما را توصیه کنیم ، لطفاً با ما در تماس باشید partner@TorontoSoM.ca.

شرایط پذیرش

یک مدرک دیپلم متوسطه انتاریو یا معادل آن داشته باشید یا حداقل 18 سال داشته باشید و آزمون Wonderlic را قبول کنید

برای انگلیسی زبانان غیر بومی:

  • تکمیل موفقیت آمیز سطح TSoM EAP طبق نیاز برنامه
  • نمره آیلتس یا معادل آن را داشته باشید یا
  • قبولی در ارزیابی انگلیسی TSoM (نوشته شده در سایت یا بصورت آنلاین با استاد آزمون)

درباره آزمون Wonderlic:

  • آزمون 8 دقیقه ای با 30 سوال
  • دانشجویان پیوندی برای تکمیل آزمون دریافت می کنند
  • دانش آموزان باید حداقل نمره 14 را برای دیپلم بنیادی و نمره 16 را برای دیپلم تجزیه و تحلیل داده کسب کنند. برای همه برنامه های دیگر ، دانش آموزان باید حداقل نمره 15 را کسب کنند

انتظار استفاده از رایانه

  • برای پیشرفت در تحصیلات خود در دانشکده مدیریت تورنتو (TSoM) ، توصیه می شود که به یک رایانه شخصی یا لپ تاپ دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر لطفا به صفحه پذیرش ویژه برنامه مراجعه کنید.

هزینه ی تحصیل

کلیه شهریه ها به دلار کانادا است و بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است. برای به روزترین هزینه ها و برنامه ها ، لطفا با سایت مدرسه در ارتباط باشید. دانشکده مدیریت تورنتو با ارائه گزینه های مختلف مالی به دانشجویان داخلی و بین المللی آموزش مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد.

بورس و بورس تحصیلی

بورسیه ها و بورس های تحصیلی جزئی برای همه برنامه های ما در دسترس است و دانشجویان جدید می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. دانشجویان داخلی و بین المللی در سال اول تحصیل خود بخاطر معافیت بخشی از شهریه در نظر گرفته می شوند.

برنامه های پرداخت

ما برنامه های مختلف پرداختی را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل کنید که در طول تحصیل می توانید بودجه خوبی را پرداخت کنید. این امر همچنین در مورد دانشجویانی که بورسیه و بورس تحصیلی می گیرند نیز صدق می کند. پس از واریز اولیه ، مانده باقیمانده ظرف 3 ماه از تاریخ شروع برنامه پرداخت می شود.

برنامه های پس انداز آموزش های ثبت شده

دانش آموزانی که تحت عنوان برنامه پس انداز تحصیلات ثبت شده یکی از اعضای خانواده (RESP) به عنوان ذینفع معرفی شده اند ، می توانند از بودجه های RESP برای تأمین هزینه تحصیل خود در TSoM استفاده کنند. که برای اطلاعات بیشتر، باید به وب سایت دولت کانادا مراجعه کنید

وام های دانشجویی غیر دولتی

دانش آموزان می توانند وامهای مصرفی منظم برای مدرسه ، اعتبارات و یا وامهای اضطراری را در برخی از موسسات مالی پیدا کنند. موسسات مالی عمده معمولاً برای تأمین هزینه تحصیل خود یک خط اعتباری در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

 

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/01/14/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%B7%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF

  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

به دلیل اینکه کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورها و دارای باکیفیت ترین سیستم های آموزشی در جهان است هر ساله تعدادی از دانشجویان قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارد. از دلیل محبوبیت این کشور می توان به امنیت و کیفیت زندگی امکان انجام کار دانشجویی و اقامت دائم به بعد از تحصیل اشاره کرد. از بهترین شهر های دانشجویی که دانشجویان علاقه زیادی به مهاجرت به این شهرها دارند می توان به منترال ونکوور تورنتو آتاوا و کبک اشاره کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

به طور کلی این کشور سیستم آموزشی خود را  بدون مدرک کارشناسی ارشد تقسیم می کند.

مدرک MA یا کارشناسی ارشد در رشته های علوم انسانی برای افرادی که رشته های تحصیلی آنها حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی دارد.

مدرک MSC یا کارشناسی ارشد رشته های علوم و مهندسی برای افرادی است که در رشته‌های که موضوعات آنها منطقی  منطقی بوده و بر احساسات انسانی تاثیر نمی گذرد مانند رشته ی ریاضیات مهندسی پزشکی تکنولوژی و فناوری

 البته مدارک دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن اشاره شده است.

  • MFA  یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا  (Master of fine Arts)
  • MEng  یا کارشناسی ارشد در مهندسی (بدون پایان‌ نامه) (Master of Engineering)
  • MBA  یا کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration)

اصولا زمان دوره کارشناسی ارشد یک تا دو سال به طول می انجامد این زمان با احتساب زمان کارآموزی و کاریابی می باشد.

همچنین دوره کارشناسی ارشد شامل کنفرانس کلاس ها شامل کلاس های کارگاهی و پژوهشی و پروژه .... می باشد.

شرایط پذیرش

برای پذیرش در دانشگاه های کانادا ابتدا باید شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد.  یکی از این شرایط دارا بودن حداقل معدل ۱۵ در مقطع کارشناسی می باشد.  همچنین شما باید آزمون GMAT و یا GRE را بسته به نوع رشته خودتان بگذرانید. در شرایط بدی دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه می باشد که این شرط جزو الزامات پذیرش است.

استادی پرمیت چیست؟

 استادی پرمیت در واقع دریافت اجازه تحصیل  وقت تحصیل در کشور کانادا می باشد این برگ بسیار مهم بوده و در زمان ورود دانشجویان بین المللی به کانادا مورد بررسی قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

باید قبل از پذیرش رشته ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شرایط پذیرش هر رشته متفاوت بوده و باید آن را از وبسایت رسمی دانش و مشاهده نمایید. همه دانشگاه شرایط خاص خود را دارد اما در کنار این شرایط مدارک ثابتی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان (و پیش ‌دانشگاهی) و کارشناسی
  • ترجمه مدرک دیپلم (و پیش‌دانشگاهی) و کارشناسی
  • انگیزه ‌نامه تحصیلی (SOP)
  • توصیه‌نامه تحصیلی (در صورت لزوم)
  • رزومه تحصیلی  (CV)
  • مدرک زبان انگلیسی (TOEFL) و (IELTS) یا مدرک زبان فرانسوی بسته به استان و دانشگاه مورد نظر
  • نامه تمکن مالی برای کل مدت تحصیل در کانادا

بعد از جمع‌آوری اطلاعات فوق حال باید درخواست خود را در سایت دانشگاه همراه با مدارک آپلود و منتظر پاسخ دانشگاه بماند. در عوض از حالت ها نیز ممکن است دانشگاه مدارک درخواستی را به صورت چاپی از متقاضی بخواهد در این صورت باید مدارک را به دانشگاه مقصد پست نمایید.

مهلت ثبت نام دانشگاه نیز متفاوت می باشد اما به صورت کلی آخرین مهلت برای زمستان اول سپتامبر برای ترم تابستان اول مارس می باشد.

در صورت پذیرش از سمت دانشگاه نامه پذیرش از دانشگاه برای فرد ارسال میشود.

 گرفتن ویزای تحصیلی

 بعد از مرحله گرفتن نامه پذیرش از سمت دانشگاه حال باید به سفارت کانادا بروید برای دریافت ویزا و اجازه تحصیل یا استادی پرمیت را اقدام نمایید.

 مدارک مورد نیاز برای ویزا به صورت زیر می باشد.

  • فرم IMM1294E – فرم درخواست استادی پرمیت کانادا (اجازه تحصیل در کانادا)
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • تصویر ویزاها و مهرهای پاسپورت فعلی و قبلی (در صورت وجود)
  • نامه بورسیه یا فاند یا هر نوع کمک مالی (در صورت وجود)
  • گواهی حساب بانکی (تمکن مالی برای ویزای دانشجویی کانادا) متقاضی و پشتیبان او
  • گردش حساب بانکی متقاضی و پشتیبان (۴ الی ۶ ماه)
  • فیش حقوقی، بیمه، حکم کارگزینی، جواز کسب، اجاره‌ نامه، مدرک سرمایه ‌گذاری و یا هر نوع مدرکی دال بر درآمد جاری متقاضی و پشتیبان مالی، همراه با ترجمه آن
  • عکس دیجیتال با مشخصات مورد نیاز  CIC
  • فرم IMM5645E فرم اطلاعات خانوادگی  (Family Information)
  • فرم IMM5257b_1 فرم درخواست اقامت موقت کانادا  (Temporary Residence)
  • مدرک CAQ برای متقاضیان تحصیل در استان کبک
  • برنامه تحصیلی یا استادی پلن  (Study Plan)
  • شناسنامه و ترجمه آن (کارت ملی و ترجمه آن لازم نیست)
  • رزومه تحصیلی  (CV)
  • ترجمه مدارک تحصیلی تمام مقاطع پیشین، ریزنمرات آنها (در صورت در اختیار نداشتن دانشنامه، مدرکی به زبان انگلیسی یا فرانسوی که فارغ‌التحصیلی شما را نشان دهد)
  • ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی (تافل، آیلتس یا  GRE) یا فرانسوی
  • ترجمه اسناد ملکی متقاضی و پشتیبان مالی (در صورت امکان)
  • ترجمه گواهی تعهدات محضری پشتیبان مالی (در صورت امکان)
  • نامه سابقه کار به انگلیسی یا ترجمه گواهی سابقه کار فارسی یا مدارک رسمی خوداشتغالی (در صورت امکان)
  • نامه پیشنهاد کار بعد از تحصیل (به زبان انگلیسی یا فرانسوی) یا ترجمه گواهی پیشنهاد کار فارسی (در صورت امکان)
  • سایر مدارک وابستگی جهت ارائه به عنوان تای (در صورت امکان) مانند گواهی دوره‌های آموزشی و یا کارهای داوطلبانه، گواهی پزشکی وضعیت جسمانی والدین (در صورت بیماری) و غیره
  • javad akbari
  • ۰
  • ۰

شرایط اخذ ویزای تلنت

 اصولاً دریافت این ویزا برای افراد قرار گرفته است که مهارت و فنون خاصی را دارند. نوع این ویزا ویزای کاری موقت میباشد.

واجد شرایط بودن برای استعدادهای درخشان

برای استفاده از شرایط استعداد های درخشان باید در یکی از دو دسته زیر قرار بگیرید.

 برای قرار گرفتن در رده A باید کارفرمای داخل کانادا توسط یکی از سازمانها این کار را به شما معرفی کرده باشد برای یافتن این سازمان های معرف  باید با لیست شرکای تعیین شده مشورت کنید تا شما را به این کسب و کار معرفی نمایند

برای قرار گرفتن در این رده باید حداقل ۸ هزار دلار کانادا در سال به شرکت پرداخت شد و یا مدرکی برای داشتن دانش پیشرفته را به شرکت ارائه دهید و یا ۵ سال تجربه و سابقه کار پیشرفته را داشته باشید.

اگر به دنبال استخدام به عنوان کارگر خارجی هستید کارفرما ها نیروی کار ماهر و  رشته هایی که به آن نیاز دارند را مانند لیست هر سال اعلام می کنند و شما با ترجمه آن نیست و نیروی خود می توانید استخدام شوید و مزایا را در آن نیز مشاهده نمایید. برای واجد شرایط بودن در رده B نیازی به مراجعه نیست.

به عنوان یک کارفرما که از طریق جریان جهانی استعدادهای درخشان اقدام می کنید ، شما باید از شرایط برنامه برای استعدادهای درخشان پیروی کنید. شما همچنین باید شرایط و قوانینی را که در مقررات حمایت از مهاجرت و پناهندگان و قانون حمایت از مهاجرت و پناهندگان در مورد استخدام کارگر خارجی موقت ارائه شده است ، رعایت کنید.

برنامه موقت کارگران خارجی برای تأیید و اطمینان از انطباق کارفرمایان با این الزامات تدابیری در نظر گرفته است و کارفرمایانی که این کار را انجام ندهند عواقب عدم انطباق را در پی خواهند داشت.

هزینه پردازش

شما باید 1000 دلار برای هر موقعیت درخواستی تحت Global Talent Stream بپردازید تا هزینه پردازش درخواست خود را تأمین کنید.

پرداخت هزینه پردازش (به دلار کانادا) توسط:

  • ویزا
  • مستر کارت
  • آمریکن اکسپرس
  • چک تأیید شده (قابل پرداخت به گیرنده عمومی برای کانادا است)
  • حواله (قابل پرداخت به گیرنده عمومی برای کانادا است)
  • پیش نویس بانک (قابل پرداخت به گیرنده عمومی برای کانادا است)
  • اگر درخواست شما به درخواست شما پس گرفته شود ، لغو شود یا اگر ارزیابی شما منفی باشد ، هزینه پردازش مسترد نخواهد شد. بازپرداخت تنها درصورتی صورت می گیرد که هزینه ای به اشتباه جمع شده باشد
  • هزینه پردازش توسط کارگران خارجی موقت پرداخت نمی شود و از آنها دریافت نمی شود.

مشروعیت تجاری

تمام کارفرمایانی که به برنامه کارگر موقت خارجی (TFWP) متقاضی می شوند ، باید اسناد را به همراه برنامه ارزیابی اثر بازار کار خود ، از جمله یک برنامه جهانی استعداد درخشان ارائه دهند تا نشان دهند که مشاغل و پیشنهادات شغلی آنها قانونی است .

لیست مشاغل نخبگان

  • مدیریت علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • مهندسی کامپیوتر به جز مهندسی نرم‌افزار و طراحان
  • ریاضی دان و آمار شناس  به جز موقعیت‌های مطبوعاتی و شاخه‌های زیر آن
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
  • تحلیلگران پایگاه داده و مدیریت داده ها
  • مهندسی نرم افزار و طراحان
  • برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی
  • طراحان و توسعه دهندگان سایت
  • تکنسین های شبکه کامپیوتر
  • تکنسینهای آزمایش سیستم های اطلاعات
  • تهیه کننده، مدیر فنی خلاق و هنری مدیر پروژه، جلوه های بصری و بازی ویدیویی حداقل ۳ سال سابقه کار دارند
  • طراحان رسانه‌های دیجیتال که حداقل ۳ سال سابقه کار دارند

طرح مزایای بازار کار

شما برای تهیه یک طرح مزایای بازار کار لازم است که با اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) همکاری کنید که نشان دهنده تعهد شما به فعالیت هایی است که تأثیرات مثبت و ماندگاری بر بازار کار کانادا خواهد داشت.

یک طرح مزایای بازار کار به شما و دولت کانادا کمک می کند تا اشتغال زایی ، مهارت ها و آموزش کلی شما را که از طریق استخدام استعدادهای جهانی با مهارت بالا به نفع اقتصاد کانادا است ، شناسایی و پیگیری کنید.

تعهدات موجود در برنامه مزایای بازار کار شما به مزایای اجباری و مکمل تقسیم می شوند.

اگر توسط 1 نفر از  شرکای تعیین شده Global Talent Stream معرفی شده اید و به دنبال استخدام  استعدادهای منحصر به فرد و تخصصی  )گروه( A هستید ، باید به عنوان مزیت اجباری خود ایجاد اشتغال برای کانادایی ها و اقامت دائم را متعهد شوید.

اگر شما کارفرمایی در کانادا هستید که به دنبال استخدام کارگران خارجی با مهارت بالا برای پر کردن مشاغل در لیست مشاغل استعدادهای درخشان جهانی (گروه  B) هستید ، باید به عنوان مزیت اجباری خود متعهد به افزایش مهارت ها و آموزش سرمایه گذاری برای کانادایی ها و اقامت دائم شوید.

 

  • javad akbari