عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

ما قصد داریم در این صفحه علاوه بر رفع و رجوع مشکلات روزانه شما با کاربران خود نیز گفتگو داشته باشیم برای مثال در این صحفه به موضعاتی میپردازیم تعمیر لباسشوی مزلتان یا انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک برای ساختمان تان و....

  • ۰
  • ۰

از دستگاه کپی در بسیاری از ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شود و روزانه صدها برگ کاغذ توسط این دستگاه کپی می‌شود. گاهی اوقات دستگاه کپی با مشکل مواجه شده و این اختلال بارها و بارها تکرار می‌شود. آشنایی با مشکلات رایج دستگاه کپی می‌تواند کمک زیادی به افراد برای حل و فصل آن کند.

گیر کردن کاغذ در درون دستگاه

این مشکل که برای بیشتر دستگاه‌های کپی اتفاق می‌افتد، می‌تواند به‌دلیل درست قرار نگرفتن کاغذ در دستگاه کپی، ناسازگار بودن ابعاد کاغذ با دستگاه کپی و یا تغییر تنظیمات دستگاه رخ دهد.

در نتیجه دستگاه کاغذ را به‌صورت نادرست خارج می‌کند و یا با گیر کردن کاغذ در درون دستگاه دیگر قادر به کپی نخواهد بود. برای رفع این مشکل بهترین راه خارج کردن کاغذ گیر کرده درون دستگاه، به‌صورت دستی است. بعد از خارج کردن کاغذ از دستگاه کپی باید تنظیمات پرینتر را درست کرد و سپس فایل را کپی گرفت.

بر اثر گذشت زمان و یا استفاده نکردن از دستگاه کپی، گردوغبار روی وسیله می‌نشیند. این گردوغبار باعث توقف دستگاه کپی شده و یا باعث گیر کردن کاغذ در درون دستگاه کپی شود. برای پیشگیری از این حالت باید هر چند وقت یکبار به‌صورت دوره‌ای دستگاه کپی را تمیز کرده و آن را گردگیری کنید.

سرویس‌های مرتبط با بهسازی و تعمیر دستگاه‌ها، در این مرکز، به دو شیوه «تعمیر در محل کپی» و «تعمیرات کپی در نمایندگی» انجام می‌پذیرد که شیوه دوم، به دلیل وزن بالای دستگاه‌های کپی و دشواری‌های حمل و جایجایی آن‌ها، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد (مگر آنکه امکان جداسازی قطعه معیوب و تحویل آن به مرکز تعمیر وجود داشته باشد) و غالب کاربران شیوه نخست یا همان تعمیر در محل را ترجیح می‌دهند.

افتادن خطوط اضافی روی کاغذ

گاهی اوقات روی اسناد چاپ شده خطوطی اضافی می‌افتد، که می‌تواند موجب نارضایتی شود. افتاد خطوط اضافی و یا رگه‌هایی روی کاغذ چاپ شده می‌تواند از جمله مشکلات دستگاه کپی باشد. این مشکلات می‌تواند به‌دلایل مختلفی به وجود آید. قرار داشتن مواد خارجی روی اسکنر و یا آینه دستگاه، خراب شدن قطعه درام و یا خراب شدن تیغه درام برخی از این مشکلات است که می‌تواند باعث افتادن خطوط اضافی روی کاغذ شود.

برای برطرف کردن این مشکل باید اسکنر یا آینه دستگاه را تمیز کنید. اگر مشکل برطرف نشد و علت افتادن خطوط اضافی روی دستگاه مربوط به موارد دیگری بود، باید به تعویض قطعه و بخش خراب دستگاه اقدام کنید.

مشکلات کارتریج

اگر تونر دستگاه کپی کم و یا خالی شود، در این صورت ساده‌ترین راه، تعویض کردن آن است. اما اگر تونر دستگاه کپی عملکردی درستی نداشته باشد، می‌توان کارتریج را به مراکز مربوطه برده تا تعویض و یا شارژ شوند.

تعمیرات انواع دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی شامل بخش‌هایی مجزا برای تعمیرات انواع برندهای دستگاه کپی می‌باشد. لازم به یاد آوری است که امروزه شرکت‌های مختلفی در بخش تعمیرات ماشین‌های اداری فعالیت دارند، یکی از مزایای مرکز تعمیرات دستگاه کپی ارائه‌ی ضمانت نامه خدمات به کاربران خود می‌باشد. تعمیر انواع دستگاه کپی که از جمله معروف‌ترین این برندها می‌توان به دستگاه کپی کانن، شارپ، توشیبا، کونیکا مینولتا، زیراکس، اچ پی، سامسونگ، پاناسونیک و… اشاره کرد، را شامل می‌شود.

نمایندگی تعمیرات کپی جهت تعمیر دستگاه کپی از متخصصان و تعمیرکاران خبره و حرفه‌ای در واحدی مجزا بهره برده است. تجهیزات و امکانات مدرن جهت تعمیرات دستگاه کپی در هریک از واحدها فراهم شده و کاربران ماشین‌های اداری می‌توانند با خاطری آسوده، تعمیرات دستگاه کپی خود را به متخصصان و مهندسان این مرکز بسپارند.

کپی دو طرفه گرفته نمی‌شود

در بسیاری از مواقع باید کپی به‌صورت دو طرفه گرفته شود، این فرایند برای صرفه‌جویی در هزینه توصیه می‌شود. ولی با این حال ممکن است دستگاه، کپی دو طرفه را انجام ندهد. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی باشد، که از جمله آن می‌توان به تنظیم نبودن نوع کاغذ سینی برای کپی دو طرفه و عدم استفاده از نوع خاص کاغذ برای انجام کپی دو طرفه به وجود آید. برای کپی گرفتن دوطرفه باید تنطیمات دستگاه کپی به‌صورت کپی دو طرفه تنظیم شده باشد. 

کثیف بودن کاغذ کپی

در بسیاری از مواقع بعد از کپی، متوجه می‌شویم که کپی کثیف انجام شده است و آن شفافیت را ندارد. این مشکل می‌تواند به خاطر داشتن تراکم بسیار بالا در تصویر باشد که برای رفع آن باید چگالی تصویر را تنظیم کرد. یا اینکه می‌تواند به دلیل خشک نشدن تونر روی چاپگر باشد که در این صورت نباید به محض پایان یافتن کار کپی روی چاپگر دست زد.

برای جلوگیری از کثیف شدن کاغذ کپی باید صفحات تازه کپی شده را در جایی که دست به آن نمی‌خورد نگه داشت تا خشک شود.

یکی دیگر از عللی که سبب کثیف بودن کپی می‌شود، کثیف بودن شیشه exposure و یا ADF است. که برای رفع این مشکل باید از خشک بودن تونر قبل از قرار دادن آن روی شیشه exposure مطمئن شد.

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/02/16/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

خدمات نمایندگی تعمیرات کپی در محل

تعمیر تخصصی دستگاه فتوکپی، به دلیل ابعاد بالای این دستگاه، غالباً به صورت تعمیر در محل انجام می‌پذیرد. مگر آنکه امکان جداسازی قطعه معیوب از دستگاه کپی و تحویل آن به نمایندگی کپی وجود داشته باشد. در غیر اینصورت، یعنی در شرایطی که امکان جداسازی قطعه معیوب وجود نداشته باشد- کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر فتوکپی را بر روی این دستگاه اِعمال می‌نمایند.

کارشناسان اعزامی جهت تعمیر دستگاه کپی در محل، از میان زبده‌ترین و خبره‌ترین کارشناسان تعمیر برگزیده شده‌اند، تا با یک بار حضور در محل قادر به رفع کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه گردند. کلیه اشکالات پیش آمده در دستگاه کپی در اولین حضور کارشناس رفع می‌گردد و در نهایت آنچه که به کاربر تحویل داده خواهد شد، دستگاهی سالم و بی عیب و نقص است که کلیه ایرادات پیش آمده در آن با استفاده از سرویس‌های همه جانبه و تعمیر کپی در محل رفع گردیده است.

تعمیرات فتوکپی

  • ۰۱/۰۲/۱۶
  • javad akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی