عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

ما قصد داریم در این صفحه علاوه بر رفع و رجوع مشکلات روزانه شما با کاربران خود نیز گفتگو داشته باشیم برای مثال در این صحفه به موضعاتی میپردازیم تعمیر لباسشوی مزلتان یا انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک برای ساختمان تان و....

  • ۰
  • ۰

با چند آزمون ساده، شاید بتوانید از جابجایی پر خرج کامپیوتر جهت تعمیر جلوگیری کنید یا حداقل می‌توانید با آگاهی کافی به تعمیرگاه بروید تا مانند از همه جا بی خبرها به نظر نرسید. هر چه که باشد، این یک مشکل سخت افزاری است و مشکل از ویندوز یا هارد دیسک شما نیست. البته در مواردی هم ممکن است که مشکل نرم افزاری و مربوط به سیستم عامل (خصوصاً ویندوز عامل ۱۰) باشد که در مقالات آینده به آن پرداخته خواهد شد. اما ما درباره‌ی چه نوع مانیتوری صحبت می‌کنیم؟ در این مطلب راهنمایی‌هایی درباره‌ی مانیتور خارجی و مانیتوری که در لپ تاپ یا کامپیوتر all in one (کامپیوتری که نیاز به کیس و اسپیکر مجزا ندارد) تعبیه شده، در اختیارتان گذاشته می‌شود.

دلیل مشکل روشن نشدن مانیتور چیست؟ بسیاری از مشکلات سخت افزاری می‌باشند که کاربر باید تلاش کند که علت و راه حل آن‌ها را پیدا کند.

یکی از مشکلات کامپیوتری تصویر ندادن مانیتور می‌باشد که وقتی کاربر کلید پاور را میزند چراغان روشن می‌شود اما مانیتور هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد این مشکل نمی‌تواند به علت نرم افزاری باشد این مشکل صددر صد سخت افزاری است.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کابلی که به رنگ آبی است را چک کنید البته به جزء این کابل باید کابل‌های DVI و hdmi بررسی شود البته چک کردن این کابل‌ها کار دشواری نیست کافیست کابل را جدا و سپس متصل کنید.

و راه دوم برای تشخیص عیب کابل‌ها روشن شدن اسپیکر و بالا آمدن ویندوز می‌باشد هنگامی که کابل‌ها سبب تصویر ندادن مانیتور می‌شوند صدای بالا آمدن ویندوز از طریق اسپیکرها به گوش می‌رسد.

مانیتور توکار (داخلی)

لپ تاپ یا all in one، ساختمان به ساده ظاهر ولی ساختار الکترونیکی پیچیده ایی نسبت به کامپیوترهای PC خانگی دارند که باعث می‌شود تعمیر و بررسی مشکلات این دستگاه نیاز به یک متخصص داشته باشد.

هشدار: تعمیرات سخت افزار داخل لپ تاپ کار پر ریسکی است. اگر ندانید که چکار می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید دستگاهتان را از کار بیندازید. 

در ابتدا روشنایی لپ تاپ‌تان را زیاد کنید. کیبورد را برای پیدا کردن آیکونی که افزایش روشنایی را نشان می‌دهد بررسی کنید (بعنوان مثال، خورشید و یک فلش رو به بالا). در حالیکه کلید مربوط به آن آیکون رافشار می‌دهید، Fn key را نگه دارید. همچنین می‌توانید با یک مانیتور خارجی امتحان کنید یعنی با یک کابل مثلاً HDMI به تلویزیون خونه وصل کرد که اگر کار کرد، حداقل می‌دانید که مشکل مربوط به مانیتور توکار است.

اگر این روش کارساز نبود بهتر است سراغ روشی که در زیر توضیح می‌دهیم را بررسی کنید

البته این روش را فقط افراد با تجربه که قطعات سخت افزار را می‌شناسند باید انجام دهند چون دیگر افراد ممکن است قطعه ایی را از جای خود در بیاورند و به درستی در جای خود قرار ندهند و این باعث سوختن قطعات دیگر می‌شود.

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/02/16/%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%86%D9%87-%D8%A8%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

برای انجام این روش ابتدا کابل برق را از کامپیوترجدا کنید و سپس درب کیس را باز کنید و کابل پاور را جدا و مجدداً متصل کنید بعد از اینکار سیستم را یک بار روشن کنید و ببینید مادر برد بوق میزند یا خیر؟

اگر صدای بوق به گوشتان نرسید کامپیوتر را خاموش کنید و رم را خارج کنید و دکمه پاور یا همان منبع تغذیه را بزنید اگر صدای بوق اسپیکر به گوشتان نرسید مطمعن شوید مادربرد شما خراب شده است برای تست مادربرد بهتر است مادر برد جایگزین داشته باشید اما این امکان هم وجود دارد که مشکل از برد اصلی باشد

به این نکته توجه داشته باشید که برای تست قطعات حتماً باید قطعات جایگزین داشته باشند و چیزهایی که بنده در توضیحات بالا به آن اشاره کرده‌ام برای فهمیدن عیب اصلی کامپیوتر می‌باشد. پردازنده خیلی کم ممکن است معیوب شود و در اکثر مواقع علت چنین مشکلی برد اصلی می‌باشد.

اگر هنوز هم مشکل حل نشد، وقت تعویض مانیتور است. اگر یک مانیتور دیگر داشته باشید، این کار آسان خواهد بود. در غیر اینصورت مانیتورتان را به خانه‌ی یکی از دوستانتان ببرید و آن را با کامپیوتر آنها تست کنید. اگر مانیتور شما روی کامپیوتر دیگر هم روشن نمی‌شود، پس معیوب است و وقت آن است که تعویضش کنید.

تعمیر مانیتور

  • ۰۱/۰۲/۱۶
  • javad akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی