عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

عمومی

گفتگو درباره مباحث عمومی مانند کلید هوای، تعمیر لباسشویی و...

ما قصد داریم در این صفحه علاوه بر رفع و رجوع مشکلات روزانه شما با کاربران خود نیز گفتگو داشته باشیم برای مثال در این صحفه به موضعاتی میپردازیم تعمیر لباسشوی مزلتان یا انتخاب کلید هوایی و کلید اتوماتیک برای ساختمان تان و....

  • ۰
  • ۰

دستگاه سانترال چیست؟

دستگاه سانترال مانند یک مرکز مخابراتی عمل می‌کند. دستگاه‌های سانترال در شرکت‌ها، مراکز اداری و سازمان‌ها برای مدیریت خطوط تلفن (داخلی و خارجی) مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند طوری برنامه ریزی شوند که بر اساس نیازهای شرکت بیشترین بهره وری را داشته باشند. برنامه ریزی آن‌ها معمولاً از طریق کامپیوتر انجام می‌شود.

به دستگاه سانترال، PBX هم می‌گویند. در واقع PBX مخفف عبارت انگلیسی “Private Branch Exchange” است که یک شبکه خصوصی تلفن به‌شمار می‌رود. دستگاه سانترال برای شرکت‌های بزرگ بسیار کارآمد بوده و امکان صحبت کردن افراد شرکت را با یکدیگر فراهم می‌کند.

دستگاه سانترال شبکه تلفن داخلی یک سازمان یا شرکت را به بهترین شکل اداره می‌کند. از طریق ویژگی‌های پیشرفته‌ای که این دستگاه در خود دارد، کنترل و مدیریت کردن تماس‌های ورودی و خروجی را انجام می‌دهد

تنظیم کردن دستگاه سانترال نه کار بسیار آسانی است و نه بسیار سخت. فقط نکته‌ای که قابل توجه است مکان قرارگیری دستگاه است که باید در یک جای مناسب مثلاً اتاقی که سرورها در آن قرار دارند، مستقر شود.

مدیریت خطوط مخابراتی به وسیله سانترال بسیار آسان است. مهم‌ترین وظیفه این دستگاه اشتراک گذاری خطوط تلفن شهری بین داخلی‌ها بدون دخالت نیروی انسانی است. به عبارت دیگر می‌توان ارتباطات تلفنی مجموعه را از این طریق بهبود بخشید.

مجموعه مخابراتی که خطوط شهری را در خود جمع آوری می‌کند و متناسب با نوع تنظیمات به کاربران امکانات می‌دهد مثلاً شرکتی سه خط شهری دارد و شما بدون دستگاه سانترال باید از دو روش استفاده کنید یک اینکه به هر پرسنل یک خط مستقل بدهید که بزرگترین مشکل این کار این است که اگر کسی به یکی از پرسنل شما زنگ بزند و با شخص دیگری کار داشته باشد یا باید آن شخص نزد تلفن بیاید و یا اینکه شخص پاسخگو شماره پرسنل مورد نظر را اعلام کند تا فرد تماس گیرنده با خود او تماس بگیرد دو اینکه برای هر پرسنل سه خط را وصل کنید در این حالت مشکل ارتباط حل می‌شود اما این امکان وجود ندارد که شما r-banner همکارتان را از تماس مشتری مطلع کنید یعنی مثلاً باید همکار خود را با فریاد صدا کرده تا از اینکه شخصی با او کار دارد مطلع گردد و روی میز هر پرسنل سه عدد گوشی تلفن سانترال مستقل بگذارید حالا فکر کنید که تعداد این خطوط شهری نیز از 2 خط باشد مثلاً 8 خط یا بیشتر، دستگاه سانترال این گونه مشکل‌ها را به سادگی حل می‌کند به این صورت که هر سه خط وارد دستگاه سانترال می‌شود و شما می‌توانید از طریق یک گوشی هر سه خط را داشته باشید بهمراه اینکه پرسنل شما دارای یک بستر ارتباطی به نام خط داخلی هستند که حتی بدون نیاز و استفاده از خط شهری امکان تماس و صحبت با یکدیگر را برای آنان فراهم می‌کند این قابلیت می‌تواند بخش عمده‌ای از بی نظمی‌های شرکت‌ها و رفت و آمد پرسنل را کم کند (از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به محدودیت تماس، بستن صفر و شماره شهرستان، تایمر گذاشتن، عدم دسترسی به خط شهری جهت برقراری تماس اشاره نمود.)

انواع دستگاه بر اساس ظرفیت

هر دستگاه به تعدادی خط شهری و تعدادی خط داخلی متصل می‌شود. بعد از خریداری دستگاه می‌توانید با اضافه کردن تعدادی کارت ارتقای سانترال به تعداد پورت‌های شهری و داخلی اضافه کنید.

کم ظرفیت

با توجه به توضیح بالا، دستگاه‌های کم ظرفیت، از تعداد کمتری خط شهری و داخلی پشتیبانی می‌کنند و هرچند می‌توان با خرید کارت، تعداد خطوط را افزایش داد، حداکثر تعداد خطوط شهری و داخلی که می‌توانند به این دستگاه‌ها وصل شوند نسبت به سایر دستگاه‌ها کم‌تر است.س

دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت فقط شامل دو دستگاه TES824 و TEM824 می‌شوند.

دستگاه TES824 در حالت پیش فرض می‌تواند از 3 خط شهری و 8 خط داخلی پشتیبانی کند که این تعداد با افزودن یک کارت ارتقا به 6 خط شهری و 16 خط داخلی و با افزودن دو کارت ارتقا به 8 خط شهری و 24 خط داخلی افزایش پیدا می‌کند.

دستگاه TEM824 نیز در حالت حداکثر (با افزودن کارت ارتقا) از 8 خط شهری و 24 خط داخلی پشتیبانی می‌کند که این تعداد در حالت پیش فرض دستگاه 6 خط شهری و 16 خط داخلی است.

پر ظرفیت

سه سری NS، TDE و TDA از دستگاه‌های پرظرفیت به شمار می‌روند.

سیستم سانترال یا PBX میزبان چیست؟

سیستم سانترال مجازی، با عنوان سانترال میزبان شده شناخته می‌شود. عملکرد سانترال را، به صورت خدماتی از طریق ابر ارائه می‌دهد. شرکت‌های مختلف سیستم‌های سانترال را با هزینه ماهانه ارائه می‌دهند و کلیه کاربران نیازمند مجموعه تلفن و روترهای خود هستند. در حالی که سیستم‌های سانترال میزبان، به طور کلی نمی‌توانند متناسب با نیازهای تجاری پیچیده‌تری طراحی شوند، آن‌ها به دلیل هزینه نسبتاً پایین و این که به سرمایه‌گذاری احتیاج ندارند، گزینه خوبی برای کسانی هستند که شرکت کوچکی را اداره می‌کنند.

https://sanat-tormoz.blog.ir/1401/02/16/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D8%A2%D9%86

بهترین برند دستگاه سانترال

شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه سانترال کرده‌اند، اما دستگاه‌های ساخت کمپانی پاناسونیک یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

1- پاناسونیک به‌روزترین تکنولوژی‌ها را در دستگاه‌های خود به کار برده و قابلیت‌های بسیار زیادی را در سانترال‌های خود تعبیه کرده است.

2- به علاوه، سانترال پاناسونیک نسبت به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد.

3- عمر بالای دستگاه و قطعات مصرف شده در دستگاه‌های سانترال پاناسونیک باعث می‌شود که بتوانید مدت زمان طولانی به طور مفید از دستگاه استفاده کنید و در طول سال‌های متوالی نیاز به تعمیر دستگاه سانترال خود نخواهید داشت.

تعمیر سانترال

تعمیر تبلت

  • ۰۱/۰۲/۱۶
  • javad akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی